logo4lmn rasmiiso1

Visi / Misi / Dasar Kualiti

VISI 
VISION
» MENJADI PENERAJU INSTITUSI TVET YANG UNGGUL
TO BE THE LEADING-EDGE TVET INSTITUTION
MISI
Mission
» Menyediakan akses yang meluas kepada program TVET berkualiti dan diiktiraf
To provide wide access to quality and recognized TVET programmes
» Memperkasa komuniti melalui penyelidikan, inovasi dan pembelajaran sepanjang hayat
To empower communities through research, innovation and life-long learning
» Melahirkan graduan holistik, berciri keusahawanan dan seimbang
To develop holistic, entrepreneurial and balanced graduates
» Memanfaatkan sepenuhnya perkongsian pintar dengan pihak berkepentingan
To capitalise on smart partnership with stakeholders
» Mengungguli bidang kejuruteraan, teknologi rekabentuk dan hospitaliti bercirikan bidang tujahan rekabentuk kreatif.
To be the forefront in engineering, design technology and hospitality disciplines emphasizing on the niche area of creative design.

 

poster misinov2018



DASAR KUALITI
“ Dasar kualiti PIS adalah membangunkan potensi pelajar ke arah kecemerlangan di dalam bidang rekabentuk kreatif , kejuruteraan , teknologi dan hospitaliti melalui penambahbaikan yang menyeluruh secara berterusan dan kepatuhan undang-undang. PIS komited untuk memastikan kehendak pihak berkepentingan pelanggan dipenuhi melalui pencapaian objektif-objektif kualiti yang disemak secara berkala bagi memastikan keberkesanan sistem dasar ini disebarkan untuk difahami oleh semua peringkat kakitangan ”


OBJEKTIF KUALITI

(A) Kecemerlangan Organisasi
Mencapai 100% dalam pencapaian Petunjuk Prestasi Utama (KPI) Politeknik Ibrahim Sultan
(B) Kecemerlangan Staf
Berusaha supaya semua staf PIS menghadiri kursus/bengkel/seminar sekurang-kurangnya 4 hari dalam setahun
(C) Kecemerlangan Akademik
1. Kadar kelulusan bagi setiap program tidak kurang daripada 92% bagi setiap semester.
2. Mencapai sekurang-kurangnya 25% pelajar yang lulus untuk setiap program Ijazah Sarjana Muda dan Diploma bagi setiap semester mencapai Purata Nilai Mata (PNM) 3.00 atau lebih.
(D) Kecemerlangan Proses
Memastikan semua prosedur mencapai objektif kualiti dalam Sistem Pengurusan Kualiti.